måndag 31 mars 2014

Challenge Create: Adult Edition



Challenge Create är en sömnadstävling på en amerikansk syblogg som jag hittade nyligen. Tävlingen består av två delar; en del där fyra på förhand utvalda deltagare tävlar mot varandra och en "sew-along"-del där alla intresserade får vara med. De fyra första veckorna i april (med tjuvstart idag, sista mars) har varsitt tema och som deltagare i den öppna tävlingen har man måndag morgon till fredag morgon på sig att länka till sitt bidrag till temat. Sedan är det omröstning i båda tävlingsdelarna under helgen. Om jag har förstått det rätt är varje veckotema i den öppna delen en enskild tävling så man måste inte vara med varje vecka.

Jag har tänkt att jag ska vara med i den öppna tävlingen - inte för att jag tror att jag har någon chans att vinna (det brukar alltid vara många avancerade kreationer i dylika tävlingar) utan för att utmana mig själv och se till att det blir av att jag syr några av de där sakerna jag länge har tänkt sy. För jag tänker se till att mina tävlingsbidrag är användbara och helst är något jag har planerat att sy, fast med en vinkling så att det passar till temat.

Om ett par timmar kan man länka till det första temat, Nature Inspired, så då kommer mitt första tävlingsinlägg! Det kommer vara på engelska eftersom det är en amerikansk tävling, men jag gör en svensk summering i slutet.

Jag har hittat några liknande tävlingar tidigare och tycker att det är kul att titta igenom gamla "säsonger" och se hur deltagarna har tolkat alla teman. Om någon annan är intresserad finns de här:
Refashion Runway (min favorit, såklart!)
Project Sewn
Project Run and Play (barnkläder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar