måndag 12 maj 2014

Me-Made-May'14: 5-11 maj

(Summary in English below.) Me-Made-May fortgår och andra veckan blev det för min del två kontorssnygga refashions och två mjuka hemmahängströjor. Nu har jag inga fler långärmade egensydda tröjor så nästa helg hoppas jag på varmare väder!

Tisdag 6 maj: Andra dagen på nya jobbet hade jag på mig blommig tunika (refashion) med svarta byxor och svart kofta. Funkar finfint ihop!
Torsdag 8 maj: En tunika-refashion till, denna gång en turkos sådan, med mörka jeans och mörkblå kofta. Det här kan nog bli en favoritkombination.
Lördag 10 maj: Premiär för min nysydda tröja med knapp-blomma! Jag hade den till mina bekvämaste jeans och eftersom tröjan är sydd i ett så mjukt tyg blev det en mysig klädsel.
Söndag 11 maj: Grå trekvartströja och jeans fick det bli denna söndag, ibland kompletterad med grå kofta men inte vid fototillfället som synes. Tröjan är aningens lite för kort för min smak men annars bekväm.



Summary in English: Week 2 of Me-Made-May'14 has passed and I wore two refashions for work and two me-made shirts at home during the weekend.
Tuesday May 6th: For the second day at my new job I wore my flower tunic (refashioned), black pants and black cardigan.
Thursday May 8th: Another tunic refashion; this time a turquoise one worn with dark jeans and a dark blue cardigan.
Saturday May 10th: Wearing my long-sleeved flower shirt for the first time! Its fabric is so soft and together with my most comfortable pair of jeans this turned out to be a cosy outfit.
Sunday May 11th: Me-made grey 3/4-sleeved shirt and blue jeans, at some times worn with a grey cardigan as well.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar