fredag 20 december 2013

Årets julkort

Vi är sent ute med julkorten i år och hade tänkt köpa färdiga kort för att det skulle gå snabbare, men så hittade jag inga på de lokala mataffärerna när jag letade häromdagen och bestämde mig för att göra egna ändå. För att jag inte skulle behöva komma på så många idéer gjorde jag korten ganska lika varandra, men ändå med lite variation - inget kort är exakt likt något annat.



Min kreativitet triggas som allra bäst när jag har begränsat med material, och det är en anledning till att återbruk passar mig så bra. Materialet till de här korten kommer från begagnat julklappspapper med guldstjärnor på, diverse tidskrifts- och reklambladssidor med grön bakgrund, några kartongbitar samt några slängda kuvert (de sistnämnda klippte jag bitar ur och limmade fast på baksidan av de kartongbitar som inte var vita på baksidan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar