tisdag 20 maj 2014

Randig t-shirt

Häromdagen tog min man på sig den här randiga t-shirten, och jag frågade om jag fick fotografera honom i den och lägga upp bilden på bloggen. Det är nämligen jag som har sytt t-shirten till honom! Han fick den i julklapp för några år sedan och jag kan väl inte påstå att han har använt den flitigt, men då och då i alla fall.



T-shirten är sydd av en randig trikåstuv, och jag använde ett mönster från en gammal Allt om Handarbete-tidning som jag köpt på second hand. Det är en enkel, rak modell; det enda som är lite ovanligt är halsringningen som inte är kantad med mudd som vanliga t-shirtar utan den har en infodring. Ska jag sy fler t-shirtar ska jag minska ringningen lite och sy mudd istället; jag tycker den här varianten ser lite konstig ut och jag har för mig att min man inte riktigt gillar den heller. Men annars är det ett bra mönster!

Det här är mitt bidrag till veckans symöte med Husmorsskolans Nya Syförening.

1 kommentar: